12 krokov na dosiahnutie pohody

  1. Jedzte čerstvú potravu. Je to lepši zdroj vitamínov a minerálov ako tie najlepšie výživové doplnky.

Antioxidanty vychytávajú voľné radikály, ktoré poškodzujú telové bunky.

Správnu výživu berte vážne a zvoľte si stravu bohatú na vlákninu a antioxidanty a chudobnú na tuky.

  1. Do svojho každodenného zaužívaného programu zaraďte cvičenie – budete sa cítiť lepšie.

Cvičenie posilňuje kosti a srdce a zlepšuje náladu.

Nájdite si šport, ktorý vám vyhovuje a prináša radosť, a pravidelne sa mu venujte.

  1. Pravidelne sa uvoľňujte a vážte si všetko dobré, čo vám život prináša.

Relaxácia zabraňuje tomu, aby telo zostalo v pohotovostnom stresovom režime.

Každý deň si nájdite čas na uvoľnenie, aj keď len na 15 min. Dobrá voľba je jóga alebo masáž.

  1. Nezabúdajte na životný stres a zo všetkých síl ho minimalizujte.

Stres zaťažuje telesné sústavy a prispieva k mnohým zdravotným problémom.

Veďte si denník, ktorý vám pomôže zistiť, z čoho pramení Váš stres. Potom pracujte na jeho minimalizácia alebo úplnom odstránení.

  1. Vážte si seba samého. Zaoberajte sa svojimi kladmi, nie zápormi.

Ľudia s veľkým sebavedomím lepšie zvládajú životné skúšky.

Vyskúšajte afirmácie, napríklad „ Som spokojný“ a „Viem si zorganizovať život“. Znejú staromódne, ale fungujú.

  1.  Myslite pozitívne.

Vedecky je dokázané, že optimizmus a humor prospievajú zdraviu.

Zabudnite na staré krivdy, ktoré Vás psychicky môžu ťahať ku dnu. V prípade potreby vyhľadajte odbornú pomoc.

  1.  Komunikujte zrozumiteľne. Jasné dorozumievanie je dôležité vo všetkých oblastiach života.

Zrozumiteľným vyjadrovaním svojich potrieb a myšlienok predídete stresujúcim nedorozumeniam a konfliktom.

Povedzte to, čo si myslíte, no čo najmilšie a najzdvorilejšie. Pozorne počúvajte, čo hovorí druhá strana.

  1.  Budujte si sebavedomie. Verte tomu, že váš prínos je hodnotný.

Sebavedomie vám dodáva schopnosť ovládať sa. Ľudia sa navyše cítia lepšie pri sebavedomých ako pri neistých spoločníkoch.

Konajte sebaisto, často vám to dodá skutočné sebavedomie.

  1.  Nadväzujte blízke vzťahy. Nepotrebujete ich veľa, ale zopár vzťahov je nevyhnutných.

Pocit že si vážite ostatných a oni si vážia vás, je nevyhnutný na dosiahnutie duševnej pohody.

Buďte otvorení. Nedovoľte aby medzi vami a ľuďmi, ktorých máte radi vznikol odstup.

  1.    Každý deň si nájdite niečo, čo vás poteší. Život často spríjemňujú práve maličkosti.

Maličkosti vám dokážu pozdvihnúť náladu a pomôžu vám zvládnuť náročné dni.

Pozorujte svet okolo seba a vážte si rozdávanie a prijímanie vľúdnosti.

  1.     Buďte štedrí a majte súcit s druhými. Budete sa tak cítiť lepšie, ako keby ste boli sebecký a cinický.

Veda dokázala, že altruizmus prospieva zdraviu.

Konajte dobročinne a nedovoľte aby ste sa vplyvom moderného života správali neprívetivo.

  1.      Buďte vďační.

Ste živý zázrak a máte právo byť tu rovnako ako všetci ostatní ľudia.

Na konci každého dňa si vďačne spočítajte jeho dary, nech sú akékoľvek malé. Zabudnite na všetko zlé a dajte zajtrajšku ďalšiu šancu.